Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή του ΤΥΦΛΟΥ

Βλέπει τα υλικά αγαθά

όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

 

im alt="Περιγραφή: Αποτέλεσμα εικόνας για κυριακη του τυφλου" height="223" src="file:///C:" width="324" /></p> <p> &n"sp;

Ας Τον παρακαλέσουμε, να αποτινάξει από επάνω μας

το βαρύ σκοτάδι των παθών,

που μας βυθίζουν στο ανεξιχνίαστο σκοτάδι.

 

Δεν επιτρέπει στον τυφλό

 η τύφλωσή του να γνωρίσει επαρκώς

                                                ούτε τον κόσμο τον υλικό,

ούτε την εικόνα του Θεού, τον άνθρωπο,

και ευρισκόμενος σ’ αυτή την κατάσταση

           συναντά το Χριστό και του ζητάει το φωτισμό.

Ανταποκρινόμενος ο Χριστός στο αίτημα του τυφλού

τον «ὠμμάτωσε» (τοῦ δώσε μάτια).

«θαύματα ποιῶν ὁ λυτρωτής,

                                        ἰάσατο καὶ τυφλὸν ἐκ γενετῆς,

πηλὸν ἐπιχρίσας καὶ εἰπὼν

 πορεύθητι καὶ νίψαι ἐν τῶ Σιλωάμ,

 ὅπως γνώση μὲ Θεόν,

                         ἐπὶ γῆς βαδίζοντα, σάρκα φορέσαντα,

διὰ σπλάγχνα οἰκτιρμῶν»

(Ωδὴ α’ Κανόνος Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ).

Και ο τυφλός φωτίζεται τόσο, ώστε όχι μόνο

                        να μπορεί να δει τον κόσμο τον υλικό,

αλλά να μπορεί να αναγνωρίσει

    τον φωτοδότη του σαν του φωτός τον δημιουργό.

Όταν γίνεται λόγος στη λειτουργικὴ ζωὴ

της Εκκλησίας για τελώνες,

               για φαρισαίους, για ασώτους, για πόρνες,

 για παραλύτους, για νομικούς ή για τυφλούς

συνήθως αισθανόμαστε ότι όλα αυτά

αναφέρονται σε κάποιους άλλους

 και ότι ευτυχώς εμείς

                      δεν συμπεριλαμβανόμαστε  σ’ αυτούς.

Όμως η κατάσταση η δική μας, είναι ανάλογη

 και ίσως χειρότερη εκείνης του τυφλού.

 Ο τυφλός είναι σε πλεονεκτικότερη θέση από μας,

γιατί αν και δεν βλέπει αναγνωρίζει

                                                   τη θεότητα του Χριστού.

Πραγματικά, η φυσική όραση

                 δεν μας εξασφαλίζει ουσιαστικό φωτισμό

και με τα σωματικά μάτια ανοικτά

         μπορούμε να  βρισκόμαστε σε σκοτάδι φρικτό,

 σχετικά με τον εαυτό μας,

                              τον κόσμο και το συνάνθρωπο μας.

 Όταν αγγίζει τον άνθρωπο

                               η χάρη του αναστημένου Χριστού

και τον φωτίσει, έτσι ώστε τον εαυτό του να δει,

όπως πραγματικά είναι, ταπεινώνεται,

                                                              γίνεται επιεικής

με τους άλλους και δεν αισθάνεται την ανάγκη

     να ταπεινώσει εκείνους και αυτός να ανυψωθεί.

Τέλος ξέρουμε ότι έχει βεβαιωθεί:

                «ὅταν πάντας ἀνθρώπους καλοὺς θεωρῆ,

 καὶ οὐ φαίνηταί τις αὐτῶ ἀκάθαρτος

      καὶ βέβηλος» όπως  ο Ισαὰκ ο Σύρος ομολογεί.

 Όταν ο άνθρωπος,

                        απ’ τον αναστημένο Χριστό, ζητήσει

να θεραπεύσει την τύφλωση του και να τον φωτίσει,

τότε βλέπει,

                 του υλικού κόσμου, την πραγματική φύση.

Βλέπει τα υλικά αγαθά

                           όχι σαν κάτι που μπορεί νὰ αρπάξει,

αλλά σαν κάτι που

                           μπορεί να προσφέρει η να το πράξει.

Βλέπει έναν όμορφο άνθρωπο όχι

                          σαν αντικείμενο με τον οποίο μπορεί,

μια δική του επιθυμία, να ικανοποιήσει,

αλλά τον κοιτάει όλο και

                              με πιο πολύ έκσταση και αναζητεί

τὸ ασύγκριτα ωραιότερο πρόσωπο

Εκείνου που τον έχει δημιουργήσει. Να, λοιπόν,

                   γιατί το λειτουργικό κλίμα της Κυριακής

του Τυφλού θέλει να παρουσιάσει

                    τη δική μας τύφλωση πολύ πιο σοβαρή

από εκείνη του τυφλού της ευαγγελικής περικοπής.

Να γιατὶ λέει ο υμνωδός

«τοὺς νοερούς μου ὀφθαλμούς,

            πεπηρωμένους Κύριε, ἐκ ζοφερᾶς ἁμαρτίας,

σὺ φωταγώγησον, ἐνθείς,

          οἰκτίρμον τὴν ταπείνωσιν, καὶ τοῖς μετανοίας

καθάρας με δάκρυσιν»,

           στο Εξαποστειλάριον της Θείας Λειτουργίας.

(Ἐξαποστειλάριον Τετάρτης προ τῆς Αναλήψεως.)

Όμως ο τυφλός ζητάει από το Χριστό

                να θεραπεύσει τη σωματική του τύφλωση

και ο υμνωδός του ζητάει να του θεραπεύσει

                               την τύφλωση του την πνευματική,

γιατὶ και οι δύο βρίσκονται σ’ ένα

αρκετά προχωρημένο επίπεδο, στο οποίο

                  ίσως εμείς δεν έχουμε ακόμη φτάσει εκεί .

Γι’ αυτό εμείς ίσως δεν μπορούμε να ζητήσουμε

απ’ τον αναστημένο Χριστό να θεραπεύσει

την τύφλωση μας,

                   αλλά να μάς βοηθήσει να διαπιστώσουμε

ότι είμαστε τυφλοί. Μακάρι, αγαπημένοι αδελφοί,

 και τα δικά μας μάτια ν’ ανοίξουν,

                            τον υπέροχο Ευεργέτη μας να δούμε

 και όσο ζούμε λατρευτικά να Τον προσκυνούμε.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ,
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
________
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΠΡΟΦΗΤΟΥ  ΗΛΙΟΥ  ΚΟΡΜΠΙ  ΒΑΡΗΣ
ΕΝΟΡΙΑΚΟ  ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ  ΤΑΜΕΙΟ
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ
 
    Αγαπητοί μας Ενορίτες και Ενορίτισσες,
Αφού σας ευχαριστήσουμε για την ανταπόκριση σας στην ψηφοφορία για τις Προσκυνηματικές Εκδρομές της Ενορίας μας, του Εκκλησιαστικού Έτους 2019-2020, τα επικρατέστερα προσκυνήματα όπως εσείς τα διαμορφώσατε, από τα 45 Ψηφοδέλτια που βρέθηκαν στην κάλπη (4 ήταν άκυρα), είναι τα εξής :
Α) Απογευματινές :
1.     Ι. Μ. Παναγίας Γοργοεπηκόου   (Μάνδρα Αττικής): 21 ψήφοι
2.     Ι. Μ. Κοιμήσεως της Θεοτόκου  («Κλειστών», Φυλή Αττικής): 14 ψήφοι
3.     Ιερά Μονή Παντοκράτορος – Ταώ (Νταού) Πεντέλης: 11 ψήφοι
4.     Ι. Μ. Ασωμάτων – Πετράκη: 6 ψήφοι
Β) Μονοήμερες :
1.     Ι. Μ. Αγίων Τεσσαράκοντα Σπάρτης: 17 ψήφοι
2.     Ι.Μ. Αγίου Νεκταρίου Θηβών: 10 ψήφοι
3.     Παναγία Πλατανιώτισσα Αιγίου: 8 ψήφοι
                                           Γ) Τριήμερη :
          1. Προσκυνήματα των Κυθήρων : 15 ψήφοι
Δ) Προσκυνήματα  εξωτερικού:
           1. Ιταλία  : 15 ψήφοι
     Οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος ενορίτης, μπορεί να ελέγξει τα ψηφοδέλτια και επίσης να ενημερωθεί για τα προσκυνήματα που μεν ψηφίστηκαν αλλά μειοψήφησαν.
   Επομένως οι  Προσκυνηματικές Εκδρομές της Ενορίας μας,  κατά μήνα, εφόσον συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός προσκυνητών, θα πραγματοποιηθούν συν Θεώ, ως εξής :
ØΣεπτέμβριος 2019: Μοναστήρια των Μετεώρων – Καλαμπάκα  (διήμερη εκκρεμότητα από το προηγούμενο Εκκλησιαστικό έτος).
ØΟκτώβριος 2019 : Ι. Μ. Παναγίας Γοργοεπηκόου Μάνδρας (Απογευματινή)
ØΝοέμβριος 2019:  Ι.Μ. Αγίου Νεκταρίου Θηβών (Μονοήμερη)
ØΔεκέμβριος 2019 :  Ι. Μ. Παντοκράτορος Νταού Πεντέλης (Απογευματινή)
ØΙανουάριος 2020 :  Ι. Μ. Παναγία Πλατανιώτισσα Αιγίου (Μονοήμερη)
ØΦεβρουάριος 2020 : Ι. Μ. Ασωμάτων – Πετράκη (Απογευματινή)
ØΜάρτιου 2020 : Ι. Μ. Αγίων Τεσσαράκοντα Σπάρτης (Μονοήμερη)
ØΑπρίλιος 2020 : Ι. Μ. Κοιμήσεως  Θεοτόκου «Κλειστών» Φυλής (Απογευματινή)
ØΜαΐου 2020: Προσκυνήματα των Κυθήρων (τριήμερη)
ØΙουνίου 2020:  Προσκυνήματα και Αξιοθέατα της Ιταλίας (πενταήμερη ή εξαήμερη)
 
      Για όλα τα παραπάνω, θα βγουν ανά μήνα αναλυτικότερες ανακοινώσεις για το κάθε προσκύνημα με την ακριβή ημερομηνία πραγματοποιήσεως και το κόστος του εισιτηρίου, ενώ πολύ πιθανό κάποια από αυτά να συνδυαστούν και με άλλα προσκυνήματα που βρίσκονται στη περιοχή και μειοψήφησαν. 
 
Ο Πρόεδρος του Ε.Φ.Τ.
 
Πρωτοπρεσβύτερος   Αντώνιος Χρήστου