Ιερέας Π. Γκέζος

Κυριακή των Αγίων 318 Πατέρων (Α΄ Οικ. Συν.)

 

Ὁ αποχωρισμός μὲ τὸν Θεὸ

εἶναι αποτέλεσμα τῆς ἁμαρτίας.

 

    Ο αποχωρισμός είναι αποτέλεσμα της αμαρτίας

που κυριαρχεί στην ανθρώπινη ζωή,

                                            είναι μια πραγματικότητα.

 Στη ζωὴ του Θεού δεν υπάρχει αποχωρισμός,

                    γιατί ο Θεός είναι αδιάσπαστη ενότητα.

Ο άνθρωπος με την αμαρτία

                                    φέρνει στη ζωή του το χωρισμό,

αλλά ο Θεός

                 δίνει την δυνατότητα στον άνθρωπο αυτό

να διορθώσει τις κακές συνέπειες

          της αμαρτωλότητάς του κάνοντας το  σωστό.

Έτσι χρησιμοποιεί το θάνατο

                                            για να κάνει θνητό το κακό

και χρησιμοποιεί τον αποχωρισμό

σαν ένα τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος

         θα αναπτύξει το προσωπικό του εμπλουτισμό.

Το έμβρυο αποχωρίζεται από τη μητέρα

και έτσι γνωρίζει έναν κόσμο ασύγκριτα ευρύτερο

και πλουσιότερο απ’ αυτόν της μητρικής γαστέρας.

Αργότερα το παιδί αποχωρίζεται εν μέρει

                                            από τον κόσμο του σπιτιού

 για να γνωρίσει τον ασύγκριτα ευρύτερο

                         και πλουσιότερο κόσμο του σχολειού.

Στην εφηβεία το παιδί  γεννιέται ψυχολογικά

 και αποχωρίζεται ψυχολογικά και συναισθηματικά

από τους γονείς του, για να μπει,

                                 στον κόσμο των ενηλίκων τελικά.

    Χωρίς το σχετικό ψυχολογικό αποχωρισμό

 του παιδιού απ’ τους γονείς αυτό δεν είναι δυνατό,

όπως δεν είναι δυνατό για τους αποστόλους

να δεχθούν τον παράκλητο, αν δεν χωριζόντουσαν

                      με κάποιο τρόπο από τον Ιησού Χριστό.

    Έτσι συμβαίνει με όλες μας τις σχέσεις.

Όταν επιτρέπουμε στον άλλο να αποχωρισθεί

 από μας κατά κάποιο τρόπο, για να ανταποκριθεί

 στο κάλεσμα που απευθύνει σ’ αυτόν η ζωή,

 τότε ο αποχωρισμός είναι η δυνατότητα 

για περισσότερη ανάπτυξη

                                          και ουσιαστικότερη ενότητα.

Αντίθετα, όταν αρνούμαστε

                                              στον άλλο τη δυνατότητα

να απομακρυνθεί,

  κατά κάποιο τρόπο, από μας για να ανταποκριθεί

στο κάλεσμα της ζωής προς αυτόν,

 τότε, ματαιώνοντας την ανάπτυξη του,

 τον οδηγούμε στο θάνατο,

στον ουσιαστικότερο και αμετάκλητο αποχωρισμό

και εκείνον

                 και μας τους ιδίους και τη σχέση μ’ αυτόν.

Γι’ αυτό η Εκκλησία

                             με την Α’ Σύνοδο την Οικουμενική

διακήρυξε με έμφαση ότι ο Ιησούς Χριστός

 δεν είναι ένας ηθικοδιδάσκαλος,

                   αλλά ο Υιός και Λόγος του Θεού Πατρός

που σαρκώνεται διαρκώς,

ζητώντας

        τη σχέση της τέλειας αγάπης με τον άνθρωπο.

Λέγει  ο Χριστός μας στο Θεό:

                              Τελείωσα το έργο ο δέδωκάς μοι.

Μας διδάσκει να υψώνουμε κι εμείς

το βλέμμα μας προς τον ουρανό,

       για να αφοσιωνόμαστε ολοκληρωτικά στο Θεό.

Να ατενίζουμε προς τα άνω όχι μόνον

                                             με τα σωματικά μας μάτια

αλλά κυρίως με τα μάτια της ψυχής μας  

                                             να υψώνονται στον ουρανό.

Ο Χριστός δεν ζητάει από τον ουράνιο Πατέρα του

οι μαθητές του,

             τοπικός από τον κόσμο, να απομακρυνθούν.

Δεν εύχεται,

      από την πολεμική του κόσμου, να απαλλαγούν,

αλλά,

από την αμαρτία και την πλάνη , να προφυλαχθούν

και σταθεροί στο ιερό έργο τους να αναδειχθούν,

με την ενότητα

  της ορθόδοξης πίστης και της αγάπης να σωθούν,

με αποτέλεσμα

             όλοι οι χριστιανοί ορθόδοξοι να λυτρωθούν.

    Μακάρι και στις ψυχές τις δικές μας

                                να κατοικεί πάντοτε αυτή ἡ χαρά,

 αλλά και στις ψυχές που ναι στο σκοτάδι

                  να έλθει να τις βρει, να τις φωτίσει νοερά,

και να γίνει στο τέλος ο καημός του Χριστού πράξη:

Να γίνομε όλοι ένα μαζί με τον Χριστό μας,

τον αθάνατο Βασιλέα, μαζί με την αγία Τριάδα μας.

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ,
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
________
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΠΡΟΦΗΤΟΥ  ΗΛΙΟΥ  ΚΟΡΜΠΙ  ΒΑΡΗΣ
ΕΝΟΡΙΑΚΟ  ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ  ΤΑΜΕΙΟ
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ
 
    Αγαπητοί μας Ενορίτες και Ενορίτισσες,
Αφού σας ευχαριστήσουμε για την ανταπόκριση σας στην ψηφοφορία για τις Προσκυνηματικές Εκδρομές της Ενορίας μας, του Εκκλησιαστικού Έτους 2019-2020, τα επικρατέστερα προσκυνήματα όπως εσείς τα διαμορφώσατε, από τα 45 Ψηφοδέλτια που βρέθηκαν στην κάλπη (4 ήταν άκυρα), είναι τα εξής :
Α) Απογευματινές :
1.     Ι. Μ. Παναγίας Γοργοεπηκόου   (Μάνδρα Αττικής): 21 ψήφοι
2.     Ι. Μ. Κοιμήσεως της Θεοτόκου  («Κλειστών», Φυλή Αττικής): 14 ψήφοι
3.     Ιερά Μονή Παντοκράτορος – Ταώ (Νταού) Πεντέλης: 11 ψήφοι
4.     Ι. Μ. Ασωμάτων – Πετράκη: 6 ψήφοι
Β) Μονοήμερες :
1.     Ι. Μ. Αγίων Τεσσαράκοντα Σπάρτης: 17 ψήφοι
2.     Ι.Μ. Αγίου Νεκταρίου Θηβών: 10 ψήφοι
3.     Παναγία Πλατανιώτισσα Αιγίου: 8 ψήφοι
                                           Γ) Τριήμερη :
          1. Προσκυνήματα των Κυθήρων : 15 ψήφοι
Δ) Προσκυνήματα  εξωτερικού:
           1. Ιταλία  : 15 ψήφοι
     Οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος ενορίτης, μπορεί να ελέγξει τα ψηφοδέλτια και επίσης να ενημερωθεί για τα προσκυνήματα που μεν ψηφίστηκαν αλλά μειοψήφησαν.
   Επομένως οι  Προσκυνηματικές Εκδρομές της Ενορίας μας,  κατά μήνα, εφόσον συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός προσκυνητών, θα πραγματοποιηθούν συν Θεώ, ως εξής :
ØΣεπτέμβριος 2019: Μοναστήρια των Μετεώρων – Καλαμπάκα  (διήμερη εκκρεμότητα από το προηγούμενο Εκκλησιαστικό έτος).
ØΟκτώβριος 2019 : Ι. Μ. Παναγίας Γοργοεπηκόου Μάνδρας (Απογευματινή)
ØΝοέμβριος 2019:  Ι.Μ. Αγίου Νεκταρίου Θηβών (Μονοήμερη)
ØΔεκέμβριος 2019 :  Ι. Μ. Παντοκράτορος Νταού Πεντέλης (Απογευματινή)
ØΙανουάριος 2020 :  Ι. Μ. Παναγία Πλατανιώτισσα Αιγίου (Μονοήμερη)
ØΦεβρουάριος 2020 : Ι. Μ. Ασωμάτων – Πετράκη (Απογευματινή)
ØΜάρτιου 2020 : Ι. Μ. Αγίων Τεσσαράκοντα Σπάρτης (Μονοήμερη)
ØΑπρίλιος 2020 : Ι. Μ. Κοιμήσεως  Θεοτόκου «Κλειστών» Φυλής (Απογευματινή)
ØΜαΐου 2020: Προσκυνήματα των Κυθήρων (τριήμερη)
ØΙουνίου 2020:  Προσκυνήματα και Αξιοθέατα της Ιταλίας (πενταήμερη ή εξαήμερη)
 
      Για όλα τα παραπάνω, θα βγουν ανά μήνα αναλυτικότερες ανακοινώσεις για το κάθε προσκύνημα με την ακριβή ημερομηνία πραγματοποιήσεως και το κόστος του εισιτηρίου, ενώ πολύ πιθανό κάποια από αυτά να συνδυαστούν και με άλλα προσκυνήματα που βρίσκονται στη περιοχή και μειοψήφησαν. 
 
Ο Πρόεδρος του Ε.Φ.Τ.
 
Πρωτοπρεσβύτερος   Αντώνιος Χρήστου